دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

همه چيز درباره كاميون و اتوبوس

تاریخچه کامیون ایسوزو

۶۵ بازديد

 

«ایسوزو موتورز» یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های خودروسازی در ژاپن است که خودروهای دیزلی و تجاری مانند کامیون‌های سنگین، کامیون‌های سبک، تراکتور و خودروهای جاده‌ای و ساختمانی تولید می‌کند. این شرکت تاکنون توانسته عناوین و جوایز زیادی را در زمینه ساخت خودروهای دیزلی کسب کند; در مورد تولید و طراحی خودروهای سواری و وانت نیز حرفی برای گفتن دارد. دفتر مرکزی این خودروساز در توکیو قرار دارد. کیفیت، دوام و نوآوری محصولات این شرکت حاصل یک قرن تخصص و تجربه است.

معرفی شرکت ایسوزو

"ایسوزو"، یک شرکت خودروسازی ژاپنی که در تولید خودروهای تجاری و دیزلی حرفی برای گفتن دارد. همچنین به عنوان یکی از موفق ترین شرکت ها شناخته می شود. این شرکت دارای کارخانه هایی در کشورهای اندونزی، ترکیه، مالزی، روسیه، هند، چین، تایوان، فیلیپین، انگلستان و آفریقای جنوبی می باشد. محصولات این صنعت خودروسازی تنها به ساخت کامیون ایسوزو محدود نمی شود و در زمینه طراحی و ساخت اتوبوس، موتورهای دیزلی، خودروهای جاده ای و ساختمانی نیز حرفه ای است. 21 میلیون دستگاه از محصولات این شرکت تا سال 2009 در سراسر جهان تولید و به بازار عرضه شده است.شرکت ژاپنی ایسوزو در زمینه ساخت و طراحی کامیون های سنگین و سبک، وانت و موتورهای دیزلی به موفقیت های زیادی دست یافته است. از این موتورها در محصولات سایر شرکت های خودروسازی مانند جنرال موتورز استفاده می شود. ایسوزو در سال 2012 با تولید 480889 دستگاه خودرو در رتبه 29 در بین بزرگترین خودروسازان جهان قرار گرفت.

تاریخچه شرکت ایسوزو

ریشه‌های شرکت Isuzu Motors Limited به سال 1916 برمی‌گردد. در آن زمان، شرکت‌های گاز و برق توکیو و کشتی‌سازی و مهندسی ایشیکا واجیما شرکت خودروسازی «Ishikia Wajima» را با همکاری تأسیس کردند. سه سال بعد در سال 1919، اولین کامیون ژاپنی ساخته شد.

این رویداد سرآغاز برخی از تحولات اولیه در این صنعت بود که تا به امروز ادامه دارد. این شرکت ابتدا خودروهای Wolseley بریتانیا را به فروش رساند و پس از مدتی در سال 1922 اولین خودروهای این شرکت را مونتاژ کرد. در سال ۱۹۳۴ مدیران شرکت پس از مشورت و هماهنگی با وزارت صنعت و بازرگانی ژاپن، نام «ایسوزو» را که برگرفته از نام رودخانه ای در ژاپن است، انتخاب کردند. اولین موتور دیزلی با  سیستم هوا خنک در ژاپن در سال 1936 توسط این شرکت ساخته شد.هیلمن مینکس اولین خودرویی است که در سال 1953 تحت لیسانس شرکت خودروسازی "روتس گروپ" در شرکت ایسوزو ساخته شد.

موتورهای دیزل ایسوزو و تراکتورهای برفی آن از سال 1955 در رصدخانه قطب جنوب ژاپن مورد استفاده قرار گرفت. در سال 1961، ایسوزو به طور مستقل "ISUZU Bellel" را طراحی و ساخت و سپس خودروی اسپرت "Isuzu 117 Coupe" را در بازار عرضه کرد. در سال 1972، 34 درصد از سهام ایسوزو تحت مالکیت شرکت "جنرال موتورز" قرار گرفت. که سرآغاز پیشرفت های عظیم ایسوزو بود. در سال 1974 خودروی "جیمنی" و در اوایل دهه 80 میلادی خودروی "ایسوزو پیازا" را معرفی کرد. از صفر تا صد طراحی محصولات این شرکت به تنهایی انجام می شود; اما مشارکت ایسوزو به اینجا ختم نشد و با شرکت های خودروسازی مختلفی مانند هوندا، سوبارو و سوزوکی همکاری کرده است.

در سال 1997، شرکت های "جنرال موتورز و ایسوزو" شروع به ساخت یک شرکت کردند. که قادر است روزانه 700 موتور دیزل مورد نیاز کامیونت و کامیون ها را بسازد.

محصولات ایسوزو از مدت ها قبل

همانطور که قبلا اشاره کردیم، این شرکت انواع کامیون های سبک و سنگین، موتور و کامیون دیزلی، انواع اتوبوس، تراکتور، خودروهای سواری، ساختمانی و راهسازی را طراحی و تولید کرده است. در این میان کامیون های سنگین و سبک جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده اند. با توجه به دو عامل مهم یعنی کیفیت بالای محصولات و تنوع آنها، محصولات این شرکت سالهاست که پاسخگوی نیاز بازار کامیون می باشد. محصولات ایسوزو با قابلیت حمل بارهای سنگین و داشتن موتوری پرقدرت توانسته خود را در بین رقبای اروپایی نشان دهد. این شرکت به منظور حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا سعی کرده محصولاتی را به بازار عرضه کند که کمترین میزان آلودگی را دارند. محصولات باربری ایسوزو در مقایسه با سایر شرکت ها طراحی منحصر به فرد و ساده ای دارند. اما بسیار بادوام و کم استهلاک هستند. از جمله این محصولات باری می توان به کامیون های با وزن 5، 6، 8 و 18 تن اشاره کرد. محصولات ایسوزو در ظرفیت های مختلف برای اروپا و آسیا تولید می شوند. استفاده از آنها در ابعاد کوچک و در شهر تا وسایل نقلیه حمل و نقل جاده ای است. در ادامه به معرفی مختصر محصولات این شرکت می پردازیم.

مدل های مختلف کامیونت و کامیون های شرکت ایسوزو:

  • Isuzu N Series: کامیونت های سایز کوچک
  • Isuzu F Series: کامیونت هایی با سایز متوسط
  • Isuzu FX Series: کامیون های سبک
  • Isuzu FY Series: کامیون های سنگین
  • Isuzu Giga Series: کامیون های سنگین

دیگر محصولات شرکت ایسوزو:

«تی نکست» نام کامیون آیرودینامیک ایسوزو است که در نمایشگاه توکیو ارائه شده و طراحی منحصر به فرد و خاصی دارد.

به تازگی نسل جدیدی از کامیون های باری با نام "FD-SI" با طراحی کاملا متفاوت در نمایشگاه توکیو معرفی و وارد عرصه فناوری در خودروها شده است.

وانت دو کابین «D-MAX» پیکاپ دو دیفرانسیل و بسیار محبوب این شرکت است و یکی از قدرتمندترین پیکاپ های سبک دنیا به حساب می آید.

آخرین کلمه

شرکت ژاپنی ایسوزو محصولات غول پیکر و باکیفیت خود را در انواع خودروهای دیزلی و تجاری با تناژهای مختلف روانه بازار جهانی خودرو کرده است. خودروهای سواری ایسوزو نیز جایگاه ویژه ای در بازار خودرو ایران و سایر کشورهای جهان دارند. این خودروها سال هاست که امتحان خود را پس داده اند. دوام بالا و استهلاک کم آنها در کنار امکاناتی که برای راحتی راننده و سرنشینان در نظر گرفته شده از دلایل محبوبیت این خودروها است.

 
تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.